Dominik Górka, założyciel, dyrektor kreatywny Live Age, przewodniczący jury MP Impact Awards

Marketer, strateg. Założyciel i dyrektor kreatywny agencji Live Age. Twórca konceptów kreatywnych, kampanii i scenariuszy dla liderów branż (m.in. Microsoft, Ringier Axel Springer Polska, OLX, Husqvarna). Prelegent większości konferencji związanych z live experience w Polsce. Dwukrotnie wyróżniony tytułem osobowość roku Branży Eventowej – MP Power Awards. Wraz z agencją, laureat licznych nagród w w dziedzinie event marketingu Polsce i zagranicą (m.in. Eventex, Golden Arrow, Złote Spinacze, Kreatura, Employer Branding Excellence Awards, Internal Communications and Engagement Awards).

W latach 2020-2023 – wykładowca Krakowskiej Akademii Frycza Modrzewskiego, w zakresie komunikacji live. Od 2021 prowadzi autorskie audycjie w radiu JazzKultura.





Łukasz Adamowicz, prezes zarządu Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń Tugether, wiceprezes Grupy BFC

Od 1995 w Grupie BFC. Odpowiada za rozwój pionu klienta korporacyjnego. Tworzył ski meetingi, programy outdorowe, projekty incentive , eventy oraz ofertę korporacyjną Hotelu Bonifacio. Od 2015 roku, jest wiceprezesem zarządu Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel. Członek Rady Polskiej Organizacji Turystycznej.

Zdobywca nagrody MP Power Award – MP Power 12 agencja incentive travel. W 2020 roku znalazł się na prestiżowej liście 100 najbardziej wpływowych osób w przemyśle spotkań na świecie – Eventex – The 100 Most Influential People in the Event Industry oraz na liście. WaszaTurystyka.pl – 100 najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce.

W 2020 roku od początku koronakryzysu współtworzył branżową inicjatywę TUgether, a następnie Radę Przemysłu Spotkań i Wydarzeń. Brał udział w opracowywaniu rozwiązań i instrumentów pomocowych dla przemysłu spotkań i turystyki, przygotowywał poprawki do spec ustawy tzw. mikrotarczy dla turystyki. Jest częstym gościem mediów jako ekspert branżowy.





Sylwia Banaszewska, prezeska zarządu portalu MeetingPlanner.pl

Od 2003 działa na rzecz rozwoju przemysłu spotkań. Współpracę z branżą spotkań rozpoczęła wprowadzając na rynek pierwsze branżowe medium MICE Poland, z którym związana była do końca 2010 r. W tym czasie zainicjowała powstanie licznych projektów min. konkurs Osobowość Roku MICE Poland, pierwszy w Polsce kierunku o specjalności Turystyka Biznesowa w SGTiR, Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel i Klubu Agencji Eventowych.

Od 2011 związana z MeetingPlanner.pl, kontynuuje działanie na rzecz rozwoju przemysłu spotkań, integrację i edukację branży oraz współpracę z instytucjami reprezentującymi ten rynek. Jej działania i zaangażowanie na rzecz branży zostały docenione wielokrotnie. Odznaczona z nominacji Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej odznaką „Za Zasługi dla Turystyki” nadaną przez Ministra Sportu i Turystyki i odznaką honorową „Za zasługi dla rozwoju gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej”, w 2022 otrzymała nagrodę specjalną MP Power Awards od przewodniczącego kapituły konkursu dr. hab. Krzystofa Celucha z okazji 10-lecia konkursu.





prof. UMK dr. hab. Krzysztof Celuch, MBA, rektor Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, profesor i dyrektor Centrum Projektowania Doświadczeń w Branży Spotkań i Turystyce na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu

Właściciel firmy CC, butikowego doradcy biznesowego oraz akredytowany trener branży spotkań (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED). Pomaga organizacjom, instytucjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, transformacji i rozwoju biznesu, w szczególności w odniesieniu do budowania wydarzeń i doświadczeń.

Prawie dziesięć lat spędził w Polskiej Organizacji Turystycznej. Początkowo jako doradca społeczny prezesa, a później kierując Poland Convention Bureau. Autor i pomysłodawca raportów Poland Events Impact 2015/ 2019 ukazujących wpływ ekonomiczny branży spotkań na gospodarkę Poland.

Przewodniczący kapituły programu MP Power Awards® oraz członek kapituły nagrody RISE Award (USA). Profesor wizytujący SKEMA Business School we Francji oraz członek Rady ds. Turystyki przy Ministrze Sportu i Turystyki. Członek zarządu fundacji Meeting Professionals International oraz jedyny Polak zasiadający w Hall of Leaders Events Industry Council w Waszyngtonie. Prywatnie ratownik górski GOPR oraz miłośnik folkloru.





Wojciech Cłapiński, wiceprezes zarządu El Padre

Współzałożyciel agencji El Padre, którą wraz ze wspólnikami zarządza od 2008 roku. W tym czasie El Padre zrealizowało ponad 2000 projektów dla kilkuset klientów. Projekty realizowane przez El Padre zostały nagrodzone 20 statuetkami konkursu MP Power Awards, w którym w latach 2019, 2020 i 2021 El Padre zdobywało tytuł Agencji Roku.

Tytuł Agencji Eventowej Roku El Padre zdobyło również w raporcie Media i Marketing w latach 2022 i 2023. W roku 2011 Wojciech Cłapiński został nagrodzony tytułem Osobowości Roku miesięcznika MICE Poland. Od dekady zasiada w jury konkursu MP Power Awards® – MP Power 12.





Joanna Gorczyca, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju PZU

Ekspertka w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz zaangażowania społecznego biznesu. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu współpracy CSR biznesu z instytucjami kultury, działalności prewencyjnej oraz kampanii społecznych.

W Grupie PZU odpowiada za zarządzanie i wdrażanie polityki zrównoważonego rozwoju. Współpracuje z podmiotami Grupy PZU, organizacjami branżowymi i partnerami społecznymi w zakresie ESG, ochrony środowiska i wpływu na klimat oraz zrównoważonych finansów. Przewodnicząca Grupy ds. zrównoważonych finansów w Polskiej Izbie Ubezpieczeń. Członkini zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu.





Wojciech Herra, psycholog, niezależny konsultant specjalizujący się budowaniu doświadczeń klientów i pracowników

Pomaga organizacjom doskonalić procesy komunikacji z klientami i pracownikami. Pracuje zarówno z zarządami i menedżerami, wspierając rozwój kompetencji liderskich, jak i z pracownikami działów marketingu i sprzedaży, rozwijając umiejętności sprzedaży i komunikacji z klientem. Pasjonat experience economy oraz budowania relacji opartych na wartości. Projektuje strategie budowania lojalności klientów.

Doskonały mówca, keynote speaker. Podcaster, prowadzący szereg audycji zarówno własnych (Herra On Air, Dobra Rozmowa), jak również „branded content” dla klientów. .





Anna Jędrocha, prezes zarządu Symposium Cracoviense

Ekspert przemysłu spotkań, od wielu lat obecna w branży turystycznej, aktywna w organizacjach branżowych, prezes Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce w latach 2013-2019, obecnie wiceprezes i skarbnik. Od roku 2006 członek International Congress & Convention Association. W latach 2011-2017 pełniła funkcję prezesa Krakowskiej Izby Turystyki. Jest członkiem Polskiej Izby Turystyki od kilkunastu lat, obecnie członek zarządu Oddziału Turystyki Przyjazdowej oraz wiceprezes i sekretarz Małopolskiego Oddziału Izby.

Jest członkinią Kapituły Konkursu Przemysł Spotkań na 5! na najlepszą pracę magisterską i licencjacką z obszaru turystyki biznesowej. Kształci studentów Krakowskiej Akademii ze specjalności hotelarstwo i przemysł spotkań. Współorganizatorka i koordynatorka branżowego wydarzenia Meetings Week Poland, współtwórczyni platformy e-learningowej Akademia SKKP. Koordynatorka pierwszej edycji konferencji promocyjnej dla hosted buyers Spotlight on Poland.

Zaangażowana jest również, jako jeden z liderów, w projekt Kraków Network, platformę współpracy branży spotkań, zainicjowanej przez Krakowskie Biuro Festiwalowe. W latach 2013 i 2020 otrzymała prestiżową nagrodę MP Power Award w kategorii Meeting Planner DMC/PCO. W rankingu „Wasza Turystyka” 100 najbardziej wpływowych ludzi polskiej turystyki – w roku 2022 znalazła się na 25 miejscu.





Michał Kaleta, managing director, członek zarządu endorfina events

Z branżą związany od kilkunastu lat. Od 2016 roku zarządza jedną z największych agencji event marketingowych w Polsce, wielokrotnie wyróżnianą w konkursach na agencję eventową roku, nagradzaną lokalnie i międzynarodowo. endorfina pracuje dla największych polskich i zagranicznych marek, ma na koncie realizacje w kilkunastu krajach Europy. Według Michała eventy to kluczowy element strategii brand experience i jedna z najbardziej innowacyjnych gałęzi komunikacji marketingowej.





Grzegorz Kieniksman, head of marketing & creation, Rebelia Media Group.

Propagator łączenia biznesu z kulturą. Inspiracje i kreatywną energię czerpie ze świata sztuki, kultury i designu. Od wielu lat działa na polu marketingowym, a od kilku również w branży public relations. Posiada doświadczenie w launchu marek i produktów, organizacji eventów, festiwali i konferencji prasowych. Łączy w sobie pasję zarówno do projektów komunikacyjnych, jak i eventowych i wydarzeń kulturalnych. Grzegorz pełni również funkcję prezesa Fundacji Dwie Głowy, co jest m.in. wyrazem jego zaangażowania w łączenie biznesu z odpowiedzialnością społeczną i propagowanie idei zrównoważonego rozwoju. Jest twórcą, wielokrotnie nagradzanej, kampanii społecznej „Dzień Świadomości” na rzecz osób z zaburzeniami psychicznymi.





Magdalena Kondas, redaktorka naczelna, MeetingPlanner.pl

Redaktorka naczelna MeetingPlanner.pl – portalu branży spotkań i wydarzeń. Misją serwisu jest dostarczanie informacji, narzędzi oraz budowanie społeczności branży eventowej i jej rozwój. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, studiowała polonistykę i dziennikarstwo, od kilkunastu lat specjalizuje się w branży spotkań i wydarzeń. Członkini jury konkursów MP Power Awards®, Kreatywny Roku Branży Eventowej. Przewodnicząca Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie. Prowadzi dyskusje, debaty i wydarzenia poświęcone branży spotkań.





Artur Kozieja, właściciel, prezes Grupy Europlan

Artur Kozieja to doświadczony hotelarz, bankier inwestycyjny, finansista. Osiągnął sukces w licznych projektach hotelowych, otwierając m.in. Metropolo by Golden Tulip w Krakowie, Lake Hill Resort & Spa w Sosnówce k. Karpacza oraz Radisson Blu Resort Resort & Conference Centre w Ostródzie, a przygotowuje do otwarcia w niedługim czasie Sanssouci by MGallery w Karpaczu, Hotel Campanile w Warszawie. W przygotowaniu znajduje się także wiele obiecujących projektów hotelowych, m.in. Imperial Movenpick w Zakopanem, Orlinek Berg Hotel w Karpaczu oraz hotele w Gdańsku i Międzyzdrojach. Dzięki długoletniej obecności na rynku, zyskał uznanie jako czołowy inwestor w Polsce, cieszący się zaufaniem klientów i partnerów biznesowych. Jego wykształcenie zdobyte w renomowanych uczelniach oraz bogate doświadczenie w finansach i hotelarstwie stanowią fundament sukcesu.





Rafał Krawczuk, prezes zarządu Plej

Współtwórca i prezes zarządu agencji Plej. Odpowiada za kluczowe kwestie związane z funkcjonowaniem firmy oraz za eventową część agencji. Nadzoruje prace dla strategicznych klientów m.in. PKO BP, PKN Orlen, PZU, Netflix, Kia, Play. Zarządza 40-osobowym zespołem producentów i kreacji eventowej, obsługującym ramowo i projektowo ponad 20 klientów i stale dynamicznie rozwija eventową część Plej. Efekty pracy agencji były wielokrotnie nagradzane w konkursach branżowych. W 2021 Plej znalazł się w top 3 agencji eventowych MP Power Awards, a w 2022 zdobył wyróżnienie „Zespół na 5” w „Raporcie Agencje Eventowe 2022” wg Media i Marketing Polska. W 2023 roku agencja została dostrzeżona na szerokim rynku międzynarodowym w konkursie Eventex otrzymując 10 nagród projektowych, zajmując 10 miejsce na świecie i nr 1 z Polski wśród globalnych podmiotów świadczących usługi eventowe.





Darek Maciołek, CMO BNP Paribas

Od ponad pięciu lat pełni funkcję dyrektora zarządzającego Pionem Komunikacji, Marketingu i Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas. Doświadczony menadżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w obszarze strategii marketingowej, aktywności sponsoringowych, komunikacji i mediów społecznościowych w sektorze finansowym oraz w branży energetycznej. Laureat wielu nagród marketingowych, w tym zdobywca pierwszego miejsca w rankingu TOP 50 CMO w Polsce. Kierowany przez Darka blisko 50-osobowy zespół jest pomysłodawcą kampanii bankowych poruszających i angażujący się w ważne tematy społeczne, np. związane z równością płci – ,,Gdzie są nasze patronki?”, ,,Wystarczy słowo, by zacząć zmianę” czy ,,Dlaczego nie ma kobiet na banknotach?”. Jest wolontariuszem tegorocznej kampanii edukacyjnej ,,Kobiety na wybory” oraz patronem bankowego, autorskiego programu rozwojowego dla kobiet ,,WomenUP”. Od września br. zasiada również w Zarządzie Polskiej Organizacji Reklamodawców oraz jest członkiem Rady Nadzorczej IAA w kadencji 2023-2025.

Nagrodzony również przez środowisko eventowe – laureat dziesiątej edycji MP Power Awards®.





Jan Mazurczak, prezes zarządu, Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna

Zarządza Poznańską Lokalną Organizacją Turystyczną, odpowiedzialną za promocję i rozwój turystyki w aglomeracji poznańskiej. W jej skład wchodzi także wyspecjalizowana komórka wspierająca pozyskiwanie kongresów dla stolicy Wielkopolski – Poznań Convention Bureau. We współpracy z branżą turystyczną wspiera rocznie kilkadziesiąt wydarzeń, w tym największe poznańskie kongresy, takie jak światowy Kongres Dentystyczny FDI, Światowy Kongres Historyków CISH czy Światowy Kongres Nauk Politycznych IPSA. Od kilku lat zaangażowany w promocję gastronomiczną Polski, w ramach której współpracuje z przewodnikiem Michelin.
 




Rafał Rzeczkowski, współwłaściciel Prolight, prezes Fundacji Scena Jutra

Współwłaściciel Prolight Sp. z o.o. jednego z czołowych dostawców technologii oświetlenia, sterowania i multimediów dla sceny i architektury w Polsce. Jako COO odpowiada za kontakty z kluczowymi partnerami. Uczestnicy w tworzeniu strategii marketingowej oraz komunikacyjnej firmy.

Pomysłodawca i współtwórca Międzynarodowej Konferencji - Scena Jutra. Pełni funkcję prezesa zarządu Lite Sense Sp. z o.o. oraz prezesa Fundacji Scena Jutra, która jest organizatorem Konferencji. Jest doświadczonym managerem, specjalistą z zakresu marketingu, a także ekspertem w dziedzinie oświetlenia efektowego i systemów multimedialnych. Ukończył studia na Wydziale Ekonomii Politechniki Radomskiej, gdzie uzyskał tytuł magistra z Organizacji i Zarządzania, ukończył kurs z zakresu Marketingu Medialnego na Uniwersytecie Warszawskim. Swoją wiedzę ciągle uzupełnia na kursach branżowych i konferencjach, zarówno w kraju, jak i za granicą.





Ewelina Sasin, współtwórczyni TerGo, założycielka agencji Ewesa

Seryjna przedsiębiorczyni – współtwórczyni TerGo firmy pomagającej w osiągnięciu neutralności węglowej poprzez mierzenie, redukcję i kompensację emisji, założycielka agencji marketingowej Ewesa.

Rozwija startup IT oparty na promowaniu ekologicznych nawyków, mierzeniu i redukcji śladu węglowego, offsetach węglowych, kompensacji CO2 i projektach zalesiania nieużytków rolnych. Od 2006 prowadzi agencję marketingową koncentrującą się na tym, jak konsumenci doświadczają marki i produkty. Coraz częściej udaje się jej rozszerzyć listę priorytetów swoich klientów o cele ekologiczne: zrównoważony rozwój, odpowiedzialność społeczną czy elementy gospodarki o obiegu zamkniętym.

Ma za sobą projekt gastronomiczny oparty na filarach zdrowej żywności bez ulepszaczy, less food waste oraz biodegradowalnych naczyń.

Mama trójki wspaniałych dzieci, miłośniczka sportu w każdej postaci, rozdarta pomiędzy morzem a górami. W „wolnym” czasie uwielbia działać charytatywnie.





dr Stanisław Trzciński, kulturoznawca, prezes STX Music Solutions

Przedsiębiorca, menedżer kultury, promotor koncertowy, wydawca i dziennikarz muzyczny. Prezes STX Music Solutions i współwłaściciel STX Jamboree. Założyciel portalu PrzestrzenMuzyki.pl (MyPlaylist). Organizator gal wręczenia nagród Fryderyk w TVP2 (2007-2018), festiwali oraz koncertów artystów polskich i zagranicznych.

Kulturoznawca i ekonomista. Doktor nauk o kulturze i wykładowca Uniwersytetu SWPS. Autor książki „Zarażeni dźwiękiem. Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji” (PWN). Laureat Nagrody Specjalnej ZAiKS-u w 2022 roku za wieloletni wkład w rozwój polskiej kultury. Dyrektor A&R Universal Music Polska (1995-2000). Autor serii płyt Pozytywne Wibracje. Współtworzył Centrum Artystyczne Fabryka Trzciny. Autor audycji muzycznych w Radiu PiN i Radiospacji.





Ireneusz Węgłowski, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego

Ireneusz Węgłowski jest prezesem Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego reprezentującej interesy hotelarzy na szczeblu lokalnym, krajowym i unijnym. Do IGHP należy ponad 600 hoteli z różnych regionów Polski, a także dostawcy z rynku HORECA i szkoły kształcące dla branży turystycznej. IGHP jest członkiem HOTREC, organizacji zrzeszającej hotele, restauracje i kawiarnie w Europie oraz członkiem stowarzyszonym Hotelstars Union (HSU).

Ponadto, od maja 2021 roku jest przewodniczącym rady Polskiej Organizacji Turystycznej oraz przewodniczącym rady nadzorczej Orbis SA, lidera rynku hotelowego w regionie Europy Wschodniej. W latach 1991-2020 był wiceprezesem zarządu Orbis SA Brał udział w realizacji wielu projektów związanych z restrukturyzacją i zbyciem niestrategicznych dla spółki aktywów. Jest absolwentem SGPiS w Warszawie, zrealizował także Program Rozwoju Zawodowego w Szkole Administracji Hotelowej Cornell University w Ithaca (USA).





dr hab. Piotr Zmyślony, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, doktor habilitowany nauk ekonomicznych

Wykładowca w Instytucie Gospodarki Międzynarodowej UEP. Badacz i analityk turystyki miejskiej, rynku spotkań i wydarzeń oraz gospodarki nocnej miast. Interesuje się funkcjonowaniem destination management organisations, convention bureaus oraz nocnych burmistrzów. Wiceprzewodniczący Euro-Asia Tourism Studies Association. Działa w strukturach Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej oraz Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. Współtworzył polityki turystyczne Warszawy i Krakowa. Pisze artykuły, czasem monografie, współprowadzi portal turystykawmiescie.org